2005-10-02

lite hyllning och lite sammanfattning

Såklart.
Varför kan jag inte bara vakna skittidigt och bli klarvaken?
Sova kan jag göra på jobbet imorgon...

Men efter att ha vaknat på lite halvdant humör, så läste jag senaste inlägget av Kei på Rätt Ord På Rätt Plats om Konsten att vara kvinna. och skrattade så jag höll på att gå sönder!
Givetvis fick jag nåt felmeddelande närjag skulle kommentera... Men Kei: Skitgrymt. Askul. och.... ehum.... jäkligt insiktsfullt.

Det var en bra kväll igår.
Kärleksproblemsterapi för en ung kvinna i nöd.
Det kräver vin. Och bananchokladpudding. Och en viss mängd analyser.
Oj vad kloka vi var.
Vi förstod allt.
Varför han gjorde som han gjorde.
Vad som var typiskt män och vad som var typiskt honom.
Varför hon reagerade som hon gjorde.
Hur hon är en fantastisk, intelligent, charmig, vacker, sexig, begåvad, stark och kärleksfull kvinna.
Vad hans signaler egentligen betydde?
Vad han gav uttryck för...
mm. mm.

Men idag kommer jag inte ihåg så mycket av de insikterna vi kom fram till.
Förutom just att hon är en fantastisk, intelligent, charmig, vacker, sexig, begåvad, stark och kärleksfull kvinna. Det är ju för guds skull ristat i sten.


En övrig iaktagelse bara:
Om jag vore en 55 årig man* med begränsad attraktionskraft, så skulle jag inse att jag högst sannolikt inte går hem hos kvinnor i sina twenties... samt att det förmodligen skulle få mig att se en aning stillös, patetisk och.. ja .. äcklisch ut om jag försökte mig på ett raggningsförsök.


Nu ska jag preppa mig för en brunch och grubbla på ett inlägg om olika pojkar som ni kanske får se...


* och inget illa om 55 åriga män i övrigt. De fyller sin funktion i många delar av samhället. Tveklöst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

alkohol terapi när den är som bäst

Anonym sa...

Fröken J, sluta supa på PRO-möten, så slipper du det där problemet! ;-)

Anonym sa...

o