2005-10-03

Ett inlägg utöver det vanliga..

Jag brukar inte vilja ge mig in i sådana här diskussioner...

Men vissa saker gör mig bara heligt förbannad.

http://www.aftonbladet.se/
vss/nyheter/story/0,2789,707762,00.html


Jag hoppas lite att det är en felaktig rapportering och att det finns seriösa faktafel i artikeln.

Annars begriper jag verkligen inte domen.

Böter? För att sparka och ta strypgrepp på sin gravida dotter, för att hennes pojkvän var en mindre traditionell svensk.
Böter?
God damn jävla BÖTER?

Skärp er, ta mig fan.

10 kommentarer:

BGAN sa...

Tyvärr, Fröken J, time to get real, så här ser "straffen" ut i Sverige. Läste häromdan om en kille i ett motorcykelgäng som dömts för 114 misshandlar. Har går givetvis fortfarande på gatan nästan som en vanlig man. Och dom som pinade ihjäl Johan Hron är sedan länge fria att fortsätta sina aktiviteter.

Anonym sa...

Instämmer, bgan. Frågan är bara om politikerdårarna kommer att lägga av med stjärtpuder-daltandet innan kaos och vigilanteband tar över helt, eller om de väntar för länge. Tyvärr tyder mycket på det senare.

Yrvaken sa...

I see trees of green
red roses too
I see them bloom
for me and you
And I think to myself, what a wonderful world

Yrvaken sa...

Michael Moore's fel att jag får den där låten i huvudet varenda gång jag ser något riktigt tragiskt.

Jasmin sa...

bgan och anonymous..; Jag vill bara parentesbetona att jag hellre bor i ett land med för låga straff än i ett med för höga.
Men. Aldrig att böter är ett okej straff för rå, rasistisk misshandel inom familjen.

Anonym sa...

Det är aftonbladet, så man kan bara utgå från att de har missuppfattat hälften, feltolkat resten och därefter redigerat bort 95 % av artikeln.

Fast har de för en gång skull rätt så konstaterar man bara återigen att Sverige inte har någon rim och reson.

Anonym sa...

Det jobbigaste med att ge sig in i liknande diskussioner är att man inte kan veta hur det egentligen var. Precis som Ulf påpekar kan det ju vara vinklat, feltolkat och förvridet till oigenkännlighet.

Det står ju i artikeln att föräldrarna påstår att kvinnan åsamkat sina egna skador för att blidka sin man. Är föräldrarna skyldiga till brottet, men påstår något sådant har de verkligen sjunkit hur lågt som helst. Jättedåliga människor!

Är det å andra sidan sant det de säger har de nog rätt i att ogilla mannen och så är det dessutom synd om dem för all denna smutskastnings skull.

Men hur ska man veta? Det är otäckt att försöka tycka när man inte har alla fakta.

Håller med om att domen låter helt bisarr för brottet som det beskrivs.

Anonym sa...

Håller helt med.

Böter är ju helt obegripligt.

Tycker att Aftonbladet skulle ha annat att skriva om än privata familjebråk.

Anonym sa...

Jag kan inte fatta hälften av det som står i de här kommentarerna. Jag v ä g r a r tro något annat än att hade det varit en muslimsk familj där det här hade skett hade svenska folket gått bärsärkargång och skrikit "hedersmord", för då verkar det inte finnas någon som helst förståelse eller källkritik.

Det enda märkliga med den här historien är väl att det bara är Aftonbladet och Metro som uppmärksammar den?

Jasmin sa...

crushed och foxy: Exakt min åsikt.