2005-10-08

Hundägare - sov med ett öga öppet

Jag går förbi caféet där jag vet att han är ibland.
Visserligen har jag precis tränat så jag är svettig, osminkad, slafsig och håret är en katastrof, men jag sträcker på mig och lyckas få till en rätt lagom fan-vad-jag-rockar-hållning när jag går förbi.
Sen uppmärksammar jag min högerfot.
När jag sätter ner den så liksom glider den undan...
så märkligt.
Jag tittar ner.
Vad ser jag som sticker ut runt hela min högersko?
En allt annat än blygsam klump med hundbajs.
Mycket hundbajs.
Ifrån en hund som antagligen har ätit någonting fullständigt olämpligt...

så nu går jag förbi caféet, med en rätt tilltufsad och skamsen hållning, svettig, osminkad, rufsig, sunkig och luktar bajs.

Ja. man kan inte vinna dem alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...ja alltså stackars du!

Urologen sa...

Been there, done that - fast jag hade sandaler på mig, och (den hiskeligt lösa) avföringen letade sig in mellan tårna, ungefär som om man hade moskramat en stor lös leverpastejklump i näven tills den siprat ut mellan fingrarna... ja du hajar.