2005-10-17

The Story # 4

Så.

Läget är alltså som följer:

Grabb A och grabb B är intresserade.
- Och vem är väl jag att klaga över det.. ? Hmm..? Nej. Precis. Point made.

Grabb A och grabb B är bra killar.
- Uppriktigt sagt. Hur många sådana finns det i min värld?

Varken grabb A eller grabb B har träffat mig.
- Eller jag dem... vilket är minst lika viktigt.

Grabb A och grabb B är vänner med varandra...apparently
- ..and the plot thickens...

Grabb A känner till grabb B's intresse. Grabb B känner till grabb A's intresse.
- .. and the plot is complete...


Min reaktion på det här?
Den var totalt avslappnad och världsvan. Mer säger vi inte om det.

Så what to do..?

Jag var ju tvungen att vara öppen och ärlig med dem iallafall. Om jag ville träffa nån av dem igen.
Men här var det ju blow-up-in-your-face-potential om jag nånsin sett det..*

A tog det hela väldigt avslappnat.
B.. inte lika.
Faktiskt så tyckte nog B att det var en aning jobbigt.

Och ärligt talat... hade jag varit nån av dem hade jag tackat nej och gått.
Vilket var lite det jag hoppades på.

Man kan ju inte välja bort någon man aldrig träffat, resonerade jag.
Det går ju inte.
eller ja... går och går..
men jag ville inte.

Så istället hoppades jag på att någon skulle backa ur...
Och länge såg det ut som om B skulle göra det...

Hursomhelst.
Mitt upplägg till dem båda var så här:
"Jo. Alltså.. jag tycker du är en bra kille. jättebra. Men jag har ju inte träffat dig. Jag vet inte alls hur vi klickar. Så jag kan omöjligt göra ett val utan att träffa dig. "

Nu tänker ni.... Aaah.. hon tänker köra med en öppen dubbeldejt-variant... så... trixigt..

Men nej.

Jag hade min egen lösning på det problemet. Jag sa till pojkarna:
"Jag skulle gärna vilja träffa dig. Men inte som en dejt... Mer som en inte-dejt-promenad respektive inte-dejt-fika..."

Nu tänker ni...: hahaha.. trodde hon på det själv, eller?

Och både A och B tyckte detsamma, I'm sure, och sa saker i stil med:
" Jaha.. men det är ju en dejt. "
Vilket jag självklart besvarade med ett "Nejnejnej. Det är inte en dejt. "
och de sa: "whatever works for you.." (eller nåt liknande...)


Eftersom det visade sig att jag och A tydligen var grannar, så blev hans och min promenad först.

Samtidigt bokade B och jag in en fika några dagar senare...



*Tänkte skriva "if I'd ever seen one" men tog mitt förnuft tillfånga... *duktig*

11 kommentarer:

solskensgrabben sa...

Håller med sandra.

Ett helt (nästan) eget fotbollslag att roa sig med. Jogogörl.

Fast å andra sidan verkar det inte ha hänt så mycket, men jag lovar att vi är ganska många som följer med spänning.

Jag tror att bästa tipset är att göra en gruppaktivitet med båda.
Tänk romantisk promenad i Slottskogen med en i varje hand eller en liten intim middag, bara ni tre.

Om inte annat skulle du kunna skriva ihop ett schysst romcom-manus, cascha hem ordentligt och gifta dig med amerikansk huvudrollsinnehavare.

Anonym sa...

Been there done that. Fast på andra sidan, som en av killarna. Jag pallar inte sådant iaf.

Anonym sa...

Ser med stöööörsta mööööjliga spääääääning fram emot nästa avsnitt av Story 4

Var förresten och lyssnade på Freddie Wadling på Stenhammarsalen i lördags, på en skylt stod det P2 och vad tänkte jag då - jo en av fröken J's grabbar...

Anonym sa...

den som gapar över mycket..............

Anonym sa...

Lösningen är uppenbar. Välj E.

Jasmin sa...

Sandra: Inte då..

medelmåtta: *skrattar stenhårt och en aning ångestladdat*

anonymous:All heder till grabbarna får man säga. Jag hade då inte velat vara med om det..

mi_is: Klart att det var min P2:a... (.. som jag i skrivande stund glömt vem det var jag kallade det.. )

tk: Verkar ju inte bättre..

erik: Betyder det att jag ska hitta en C och en D OCH en E först..? *hyperventilerar*

Anonym sa...

Välj inte alls, just roll with it.

Anonym sa...

I USA verkar det ju som alla dejtar ett halvt gäng samtidigt och det är ingen stor grej med det. Och vi blir väl mer o mer amerikaniserade...? Man får göra som man vill och sätta sina egna regler, bara man inte ljuger för sig själv och sina bästa vänner.

Anonym sa...

Nu har jag ägnat dagen åt att läsa igenom din blogg. Jag är djupt imponerad och du skriver verkligen jättekul!! =D Det här är en blogg jag definitivt kommer fortsätta att följa! Kanske kommer du får mig att registrera mig på nån dejtingsajt också =P

Karolina Lassbo sa...

Oj oj oj datingsajter är inte att leka med! Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter. Katastrof. Men det är härligt för de som faktiskt får ihop det. De som vågar och orkar gå på dejt...

Joakim Larsson sa...

Men för helvete, människa.